A Barcelona hi viuen 1,66 milions de persones. Totes elles es desplacen, d’un lloc a l’altre, omplint de vida la ciutat com la sang recorre el cos. La secció de dades del número d’octubre de Barcelona Metròpolis, on col·labora Storydata, gira entorn de la mobilitat de la ciutat.
Com expliquem en el pròleg, Barcelona encapçala la llista de ciutats europees amb més densitat de cotxes, 5.844 per cada km2. Tot i que el trànsit és el doble que el de Madrid i cinc vegades el de Berlín o Amsterdam, tan sols una de cada tres persones es desplaça en vehicle privat. Les dades que hem trobat també ens parlen de l’increment de l’accidentalitat en patinet elèctric, un tema candent i que necessitarà, tard o d’hora, una regulació.
Per altra banda, mostrem dades contundents sobre l’alt grau de contaminació atmosfèrica que pateix la ciutat (i els ciutadans), i de com sobrepassa els nivells recomanats de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), tot i haver publicat l’article abans que l’organisme internacional declarés com a perillosos nivells que abans eren permesos: els nivells recomanats de diòxid de nitrogen (NO2) van baixar de 40 a 10 µg/m³, i els de partícules en suspensió (PM 2,5) de 10 a 5 µg/m³. Això suposa que, a dia d’avui, a Barcelona totes les estacions de mesura superen amb escreix les recomanacions internacionals. Hi ha molta feina a fer.